KONTROWERSJE NA TEMAT JEDZENIA JAJ.

SĄ ODPOWIEDNIE DLA NASZEGO ORGANIZMU CZY POWINNIŚMY Z NICH ZREZYGNOWAĆ?

Według badań jaja kurze są produktem o wysokiej wartości odżywczej dla naszego organizmu. Jest bogate w witaminy, składniki mineralne i białko – jedno jajko zawiera go aż 6 gram. Jedynym deficytem, czyli brakiem, jest witamina C, którą znajdziemy jedynie w roślinach. Na tej podstawie można stwierdzić, że jest to produkt idealny i warto jeść go praktycznie codziennie.

ALE CO Z CHOLESTEROLEM?

Jest to temat kontrowersyjny przez badania pokazujące, że nadmiar cholesterolu w organizmie ma destrukcyjny wpływ na nasze zdrowie. Czyli podświadomie można stwierdzić, że trzeba jajko ograniczyć czy też z niego zrezygnować dla naszego dobra.

Jednak jest dobra informacja dla tych, którzy nie wyobrażają sobie życia bez jajecznicy lub nie są w stanie jej zamienić na równie odżywczą tofucznicę.

Jeżeli nie mamy poważnych problemów związanych z chorobami układu krążenia czy nie ma zaleceń ograniczenia tłuszczów zwierzęcych w naszej diecie to nie ma przeciwwskazań do całkowitej eliminacji jaj z diety.

Bardziej od jednego jajka dziennie szkodliwe jest codzienne jedzenie tłustego czerwonego mięsa, słodyczy i chipsów czy też samo palenie papierosów.

Istotne jest jednak ograniczenie spożycia jaj kurzych w ciągu tygodnia. Zalecane jest maksymalnie jedzenie 10 jaj, z czym warto rozłożyć tą ilość na kilka dni. Zamiast jednej porządnej jajecznicy z 5 jaj, lepiej zjeść jednego dnia jajecznicę z 2 jaj dodając warzywa, a następnego dnia zjeść jedno jajko w formie gotowanej.

Najważniejsza jest profilaktyka i zachowanie umiaru. Jeżeli ograniczymy inne niezdrowe posiłki oraz zadbamy o zdrowy styl życia, to spożywanie w zalecanej ilości jaj nie będzie miało wpływu na pogorszenie naszego zdrowia.